اسپایس ایکس اس ایکس 1 | Spice-X SX1

    اسپایس ایکس SX1 خودروی الکتریکی و سبک برای همه افراد

    ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
     

    وقتی صحبت از خودروهای ایتالیای به میان می‌آید اولین نام‌های که به ذهن خطور می‌کنند برندهای لوکسی همچون فراری، لامبورگینی، مازراتی و آلفا رومئو هستند. خودروهای تولیدی این برندهای بزرگ، به پیشرانه‌های حجیم و قدرتمندی مجهز هستند که این خودروها را قادر ساخته به‌راحتی به سرعت‌های بالایی دست پیدا کنند و در فهرست جذاب‌ترین خودروهای جهان قرار گیرند. اما یک شرکت ایتالیایی دقیقاً برخلاف این جریان همیشگی حرکت می‌کند.

    اسپایس ایکس اس ایکس 1 | Spice-X SX1

    برند اسپایس ایکس (spice-X) در شهر Piedmont ایتالیا واقع‌شده و محصولات آن با همکاری مهندسین این شرکت و چندین کمپانی خودروسازی دیگر طراحی می‌شوند. هدف این کمپانی طراحی یک خودروی الکتریکی مسابقه‌ای سبک‌وزن است که در ساخت بدنه و شاسی آن، از مواد اولیه ارزان‌قیمتی استفاده‌شده تا هزینه‌های تولید تا حد امکان پایین باشد. درواقع این شرکت قصد دارد تا یک خودروی مسابقه‌ای برای تمام اقشار تولید کند.

    اسپایس ایکس اس ایکس 1 | Spice-X SX1

    Spice-X SX1 توسط فابریزیو پپه از استودیوی طراحی مستری دیزاین (Mastery Design) طراحی‌شده است؛ این مدل تمام برقی فقط ۳۸۲۷ میلی‌متر طول و ۱۶۹۵ میلی‌متر پهنا دارد. اگرچه جزئیات زیادی از این محصول اسپایس ایکس منتشرنشده است اما متریال استفاده‌شده در ساخت آن به‌قدری سبک بوده که وزن کلی آن به ۶۰۰ کیلوگرم محدود می‌شود. درواقع اسپایس ایکس SX1 یکی از سبک‌وزن‌ترین خودروهای برقی جهان است و مار به یاد لوتوس می‌اندازد.

    اسپایس ایکس اس ایکس 1 | Spice-X SX1
    تا به امروز جزییات زیادی از این خودرو توسط سازنده آن منتشرنشده است. اما در کنار ابعاد کوچک و تک‌نفره بودن این خودرو، SX1 از دو موتور برقی که هر دو در محور عقب قرار دارند، استفاده می‌کند. بیشینه قدرت تولیدی هر یک از این موتورهای الکتریکی 40 اسب بخار است که خودروی الکتریکی Spice-X را قادر ساخته به بیشینه سرعتی معادل 160 یا 210 کیلومتر بر ساعت (بسته به تریم انتخابی) دست یابد. بیشینه گشتاور تولیدی این خودرو نیز معادل 160 نیوتن‌متر یا 400 نیوتن‌متر است که این میزان به نوع پک باتری انتخابی 330 ولتی و 450 ولتی بستگی دارد.

    اسپایس ایکس اس ایکس 1 | Spice-X SX1
    کمپانی اسپایس ایکس تا به امروز برچسب قیمت این خودروی الکتریکی را بیان نکرده، اما وعده داده که این خودرو برای تمام افراد با هر سطح درآمدی در دسترس خواهد بود و باید گفت که رندرهای رسمی منتشرشده واقعاً جذاب‌اند.

    منبع: Motor1


    ارسال نظر

    کد امنیتی بارگزاری مجدد

    عضویت در خبرنامه ساره خودرو

    دفتر مرکزی: بلوار نلسون ماندلا (جردن) خیابان ناهید شرقی پلاک 35 طبقه اول ساره خودرو
    امور داخلی: 22014955-021
    امور پشتیبانی: 22044945-021
    اعتبارسنجی: 26290446-021
    واحد مالی: 22016193-021
    شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد آسمان پنجم شرقی پلاک 35 ساره خودرو  تلفن: 74436000-021
    شعبه فرجام: بزرگراه رسالت خیابان فرجام غربی بعد از چهارراه حیدر خانی پلاک 642 ساره خودرو  تلفن: 77221057-021

    آخرین کاتالوگ‌های خودروها

    © 2014 - 2024 تمامی حقوق این وب‌سایت برای ساره خودرو اطمینان محفوظ می‌باشد. طراحی شده توسط حمید احمدی