بوگاتی دیوو | Bugatti Divo

    انتظارها به سررسید و بوگاتی دیوو رسماً رونمایی شد

    ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
     

    در هفته‌های گذشته، خودرویی شبیه به بوگاتی شیرون در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ دیده‌شده و تیزرهای متعددی نیز توسط بوگاتی منتشرشده بود که همه توجهات را به سمت بوگاتی معطوف ساخت. اما حالا انتظارها به پایین رسیده و بوگاتی از هیولای جدید خود یعنی بوگاتی دیوو در پبل بیچ رونمایی کرده است. بوگاتی دیوو که بر اساس پلتفرم شیرون طراحی‌شده است به دلیل نصب کیت‌های آیرودینامیکی متعدد در راستای بهبود آیرودینامیک، ظاهری به‌مراتب خاص‌تر به خود گرفته و در پبل بیچ همه‌ی نگاه‌ها و توجهات را حتی از لامبورگینی اونتادور SVJ ربوده و به سمت خود جذب کرده است.

    مهندسین بوگاتی همواره با یک چالش بزرگ روبرو بوده و قصد داشتند که فرمان پذیری و قابلیت‌های شیرون را بهبود بخشند و این‌ها زمینه‌ای شد تا بوگاتی دیوو خلق شود. طراحان بوگاتی نمای جلویی خودرو را به‌طور کامل متحول کرده‌اند و به‌جز جلوپنجره سنتی بوگاتی سایر قسمت‌ها کاملاً جدید بوده و چراغ‌های افقی نیز به‌نوعی به حالت عمودی درآمده‌اند. در زیر این چراغ‌ها، ورودی‌های هوای بزرگ بوگاتی را نباید فراموش کرد که باعث خنک‌سازی بهتر پیشرانه این خودرو می‌شوند. اسپویلر بزرگ نصب‌شده در جلو نیز بخشی از کیت آیرودینامیکی بوگاتی برای دیوو محسوب می‌شود.

    بوگاتی دیوو | Bugatti Divo

    بوگاتی از مهندسین ناسا در طراحی سقف دیوو کمک گرفته تا علاوه بر بهبود آیرودینامیک، هدایت هوای موردنیاز پیشرانه W16 نیز به‌خوبی انجام شود. یک اسپویلر هوشمند جدید در انتهایی خودرو نصب‌شده که 23 درصد نسبت به اسپویلر شیرون عریض‌تر بوده و می‌تواند با تغییر جهت، نقش ترمز هوایی را نیز بازی کند. دیفیوزر جدید نصب‌شده در عقب کمک می‌کند تا چسبندگی دیوو به زمین افزایش یابد و این خودرو قادر به تحمل شتاب جانبی 1.6g باشد. نصب تمام این کیت‌های آیرودینامیکی باعث شده تا نیروی فورس داون دیوو نسبت به شیرون 90 کیلوگرم افزایش یابد، ضمن اینکه به خنک‌سازی بهتر پیشرانه نیز کمک شایانی می‌کند.

    بوگاتی دیوو | Bugatti Divo

    دیوو نسبت به شیرون سبک‌تر هم شده است و برخی از قطعات آن مانند کاور اینترکولرها از جنس فیبر کربن بوده و در آن، از رینگ‌های سبک‌تری نسبت به شیرون استفاده‌شده است. محفظه داشبورد در دیوو حذف‌شده و سیستم صوتی قدرتمند شیرون با یک نمونه معمولی تعویض شده است. گرچه کاهش 35 کیلوگرمی وزن دیوو و رسیدن به وزن 1996 کیلوگرمی نسبت به شیرون چندان چشمگیر نیست، اما بی‌تأثیر هم نخواهد بود.

    بوگاتی دیوو | Bugatti Divo

    بوگاتی بیان کرده که دیوو قادر است تا یک دور پیست ناردو را هشت ثانیه سریع‌تر نسبت به شیرون طی کند. این تغییر تماماً به دلیل نصب کیت‌های آیرودینامیکی است، چراکه پیشرانه 16 سیلندر دیوو نسبت به شیرون دست‌نخورده باقی‌مانده و همچنان قادر به تولید بیشینه قدرت 1500 اسب بخار است. بوگاتی دیوو قادر به دست یافتن به بیشینه سرعت شیرون (420 کیلومتر بر ساعت) نخواهد بود و به دلیل تغییرات آیرودینامکی حداکثر سرعت آن 380 کیلومتر بر ساعت خواهد بود؛ اما فراموش نکنیم که دیوو به طرز دیوانه‌واری سریع است.

    بوگاتی دیوو | Bugatti Divo

    بوگاتی دیوو همانند سایر محصولات این کمپانی حتی برای افرادی که قادرند برای داشتن یک‌شب سرگرم‌کننده هم 20 هزار دلار هزینه کنند بسیار گران است. قیمت نهایی هر دستگاه بوگاتی دیوو در نسخه‌ی پایه و قبل از شخصی‌سازی، ۵ میلیون یورو (معادل ۵.۸ میلیون دلار) اعلام‌شده است که طبیعتاً با تجهیزات اضافی، بیش از ۶ میلیون دلار خواهد بود؛ اما اگر حتی پول خرید آن را هم داشته باشید قادر به خرید آن نخواهید بود زیرا این محصول، به تعداد محدود و تنها 40 دستگاه تولید خواهد شد و طبق عادت سال‌های اخیر بوگاتی، پیش از رونمایی نهایی، تماماً پیش‌فروش شده است.

    منبع: Motor1


    ارسال نظر

    کد امنیتی بارگزاری مجدد

    عضویت در خبرنامه ساره خودرو

    دفتر مرکزی: بلوار نلسون ماندلا (جردن) خیابان ناهید شرقی پلاک 35 طبقه اول ساره خودرو
    امور داخلی: 22014955-021
    امور پشتیبانی: 22044945-021
    اعتبارسنجی: 26290446-021
    واحد مالی: 22016193-021
    شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد آسمان پنجم شرقی پلاک 35 ساره خودرو  تلفن: 74436000-021
    شعبه فرجام: بزرگراه رسالت خیابان فرجام غربی بعد از چهارراه حیدر خانی پلاک 642 ساره خودرو  تلفن: 77221057-021

    آخرین کاتالوگ‌های خودروها

    © 2014 - 2024 تمامی حقوق این وب‌سایت برای ساره خودرو اطمینان محفوظ می‌باشد. طراحی شده توسط حمید احمدی