بی‌ام‌و سری 2 گرن کوپه مدل 2020، رقیب مستقیم مرسدس CLA رونمایی شد

    امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
     

    در اوایل سال جاری بی‌ام‌و تست درایوی را برای نسخه پروتوتایپ سری دو گرن کوپه برگزار کرد تا عملکرد خوب این خودرو را به خبرنگاران نشان دهد، حال بی‌ام‌و نسخه تولیدی سری 2 گرن کوپه را به‌صورت رسمی رونمایی کرده تا جای خالی این خودرو را در سبد محصولات خود پرکرده باشد. این خودروی کوپه چهاردر کامپکت پریمیوم به‌خوبی می‌تواند جای خالی بین سری 1 و سری 3 را پر کند.

    بی‌ام‌و دو نسخه از سری ۲ گرن کوپه را در ایالات‌متحده عرضه می‌کند: نسخه‌های 228i xDrive و M235i xDrive. گزینه‌ی اولی که از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و تنها در زمان ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل قدرتمند M Sport از همان پیشرانه‌‌ی توربوشارژ استفاده می‌کند، اما این پیشرانه قادر است ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و در زمان ۴/۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. هر دو تیپ بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه مدل ۲۰۲۰ از جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته استفاده می‌کنند.

    هر دو نسخه‌ی بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه مخصوص بازار آمریکا در حالت استاندارد از سیستم تمام چرخ محرک بهره می‌برند؛ هرچند که خریداران اروپایی نیز درنهایت سیستم محرک جلو را به‌صورت سفارشی دریافت می‌کنند. مسئولان بی‌ام‌و می‌گویند که این سیستم xDrive معمولی نیست. سری ۲ جدید گرن کوپه، فناوری کنترل کشش خود و به‌ویژه سیستم محدودیت لغزش چرخ را از مدل هیبریدی i3 می‌گیرد. سیستم یادشده با استفاده از ترمز، لغزش را مدیریت می‌کند و در کنار سیستم تمام چرخ محرک xDrive قرار می‌گیرد.

    به‌طور طبیعی نسخه M235i نسبت به 228i اسپرت تر است، این خودرو به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق اسپرت تجهیز شده که ارتفاع خودرو را 10 میلی‌متر کاهش داده است. ضمن اینکه دمپرها نیز دارای دو حالت کنترل سختی کامفورت و اسپرت هستند. نسخه M235i دارای جعبه‌فرمان تیزتر M اسپرت و همچنین تایرهای عریض‌تر 235/35R 19 است. درحالی‌که برای نسخه 228i نیز به‌صورت استاندارد رینگ‌هایی 17 اینچی در نظر گرفته‌شده، نسخه M235i به‌صورت استاندارد دارای رینگ‌هایی با سایز 18 اینچ است.

    بی‌ام‌و سری ۲ گرن کوپه، اصطلاح کوپه‌ی چهاردر را با عناصر طراحی ظاهری مانند خطوط برجسته در قسمت عقب، خط سقف شیب‌دار، پنجره‌های بدون فریم و چراغ‌های روشنایی روز LED توصیف می‌کند. در داخل کابین، همه‌ی اجزا بسیار لوکس و در سطح بالا هستند. BMW Live Cockpit همچنان به‌عنوان سیستم سفارشی وجود دارد و شامل صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۳ اینچی، پنل پشت فرمان ۱۰/۳ اینچی و قابلیت‌های ایمنی هوشمند مانند سیستم کمک‌راننده حرکت بین خطوط و کنترل کروز می‌شود. همچنین صفحه‌نمایش HUD با اندازه ۹/۲ اینچ سفارشی است.

    بی‌ام‌و قصد دارد تولید سری 2 گرن کوپه را از ماه آینده آغاز کند و این خودروی چهاردر کوپه را از اوایل سال 2020 راهی بازارهای جهانی خواهد کرد. بی‌ام‌و هنوز جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری این خودرو را منتشر نکرده است.

    منبع: Motor1


    ارسال نظر

    کد امنیتی بارگزاری مجدد

    عضویت در خبرنامه ساره خودرو

    دفتر مرکزی: بلوار نلسون ماندلا (جردن) خیابان ناهید شرقی پلاک 35 طبقه اول ساره خودرو
    امور داخلی: 22014955-021
    امور پشتیبانی: 22044945-021
    اعتبارسنجی: 26290446-021
    واحد مالی: 22016193-021
    شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد آسمان پنجم شرقی پلاک 35 ساره خودرو  تلفن: 74436000-021
    شعبه فرجام: بزرگراه رسالت خیابان فرجام غربی بعد از چهارراه حیدر خانی پلاک 642 ساره خودرو  تلفن: 77221057-021

    آخرین کاتالوگ‌های خودروها

    © 2014 - 2024 تمامی حقوق این وب‌سایت برای ساره خودرو اطمینان محفوظ می‌باشد. طراحی شده توسط حمید احمدی