دوج چارجر مدل 2020 با پکیج Widebody معرفی شد

    ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
     

    دوج چارجر SRT Hellcat Widebody خودروی عضلانی بسیار قدرتمندی است که درعین‌حال می‌تواند به‌عنوان خودروی خانوادگی نیز مورداستفاده قرار گیرد. این نسخه گلگیرهای پهن‌تری در مقایسه با هلکت استاندارد دارد و عرض کلی آن حدود 88.9 میلی‌متر بیشتر شده و فضای کافی برای نصب تایرهایی با عرض 280 میلی‌متر فراهم‌شده است. خریداران این نسخه همچنین می‌توانند خودروی خود را با کیت Scat Pack نیز سفارش دهند. فروش مدل SRT Hellcat Widebody از پاییز آینده شروع می‌شود و از اویل سال ۲۰۲۰ نیز خودروها تحویل خریداران خواهند شد.

    به لطف نصب کیت بدنه جدید، استایل پوزه خودرو کمی تغییر کرده و یک ورودی هوای باریک زیر جلوپنجره اصلی طراحی‌شده است. طبق ادعای دوج این طراحی باعث شده تا هوا به بهترین شکل برای خنک کردن رادیاتور خودرو هدایت شود. پهنای بیشتر گلگیرها نیز به‌وضوح به چشم می‌آید و یک اسپویلر جدید در عقب خودرو به چشم می‌خورد.

    دوج چارجر هلکت از همان پیشرانه‌ی قبلی ۶.۲ لیتری V8 بهره می‌برد که به کمک یک سوپر شارژر می‌تواند ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند. قدرت پیشرانه با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. با استناد به آمار و ارقام رسمی دوج این خودرو قادر است که طی ۳.۶ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۹۶ ثانیه طی کند. دوج ادعا کرده که این سریع‌ترین سدان تولید انبوه دنیاست که البته بیشینه سرعت 315 کیلومتری آن نیز مهر تأییدی بر این ادعاست. استفاده از واژه تولید انبوه باعث شده تا بتوان این سدان را سریع‌ترین در دنیا دانست، چراکه بنتلی فلایینگ اسپور قادر است به بیشینه سرعت 333 کیلومتر بر ساعت دست یابد، اما تولید انبوه نیست!

    دوج چارجر جدید به دلیل داشتن تایرهای پهن، پایداری بهتری هم در سواری دارد. سیستم تعلیق این نسخه مقداری خشک‌تر است. سایر تغییرات در بخش سیستم تعلیق شامل میل موج گیر بزرگ‌تر و کمک‌فنرهای سه‌حالته‌ی فعال هستند. سیستم فرمان برقی جدید هلکت هم به راننده اجازه می‌دهد تا عملکرد فرمان را شخصی‌سازی کند. برای مهار کردن این خودرو، دوج از دیسک‌های ترمز برمبو با قطر ۱۵.۴ اینچ کمک می‌گیرد.

    دوج برای بهبود عملکرد هلکت جدید دست به انجام تغییراتی در بخش فنی هم زده است. برای مثال در این مدل پمپ اینترکولر و فن می‌توانند روشن بمانند تا سوپر شارژر به‌خوبی خنک شود. یک سیستم جدید نیز با نگه‌داشتن ترمزهای جلو به راننده امکان هرزگردی و گرم‌ کردن لاستیک‌های عقب را می‌دهد. سیستم کنترل شروع حرکت خودرو به‌سادگی از طریق یک کلید در داشبورد فعال می‌شود و یک سیستم کمکی فرمان نیز از منحرف شدن عقب خودرو در هنگام شروع حرکت پیشگیری می‌کند.

    در داخل کابین دوج صندلی‌هایی با تودوزی چرمی را در نظر گرفته که در ردیف جلو دارای سیستم گرم‌کن و سردکن و نشان SRT Hellcat هستند و همین‌طور غربیلک فرمان D شکل نیز به گرم‌کن مجهز شده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج جدید Carbon & Suede را هم برای چارجر هلکت سفارش دهند که ‌تریم فیبر کربنی و تودوزی جیر را به خودرو اضافه می‌کند.

    دوج قصد دارد تا پکیج وایدبادی را به‌صورت آپشنال روی نسخه Scat Pack چارجر نیز نصب کند. نسخه Scat Pack به یک پیشرانه 6.4 لیتری هشت سیلندر تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 485 اسب بخار و بیشینه گشتاور 644 نیوتن‌متر است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار به محور عقب منتقل می‌شود. دوج اعلام کرده این خودرو قادر است طی 4.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی 12.4 ثانیه می‌تواند از خط پایان درگ 400 متر عبور کند.

    منبع: Motor1


    ارسال نظر

    کد امنیتی بارگزاری مجدد

    عضویت در خبرنامه ساره خودرو

    دفتر مرکزی: بلوار نلسون ماندلا (جردن) خیابان ناهید شرقی پلاک 35 طبقه اول ساره خودرو
    امور داخلی: 22014955-021
    امور پشتیبانی: 22044945-021
    اعتبارسنجی: 26290446-021
    واحد مالی: 22016193-021
    شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد آسمان پنجم شرقی پلاک 35 ساره خودرو  تلفن: 74436000-021
    شعبه فرجام: بزرگراه رسالت خیابان فرجام غربی بعد از چهارراه حیدر خانی پلاک 642 ساره خودرو  تلفن: 77221057-021

    آخرین کاتالوگ‌های خودروها

    © 2014 - 2024 تمامی حقوق این وب‌سایت برای ساره خودرو اطمینان محفوظ می‌باشد. طراحی شده توسط حمید احمدی