مزدا CX-30 با ظاهر شیک و سیستم هیبریدی معرفی شد

    ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
     

    مزدا دقیقاً یک ماه پیش بود که اولین تصاویر را از کراس‌اور جدید خود منتشر کرد. در ابتدا این‌طور تصور می‌شد که این کمپانی ژاپنی قصد دارد نسل جدید CX-3 را در نمایشگاه ژنو رونمایی کند اما این‌طور نیست و نه قرار است مدلی جدید از CX-3 و نه CX-4 نسخه اروپایی تولید شود.

    کراس‌اور جمع‌وجور جدید مزدا یک محصول کاملاً مستقل و جدید است و مزدا نام آن را CX-30 گذاشته است. ازنظر رده‌بندی بین محصولات مزدا، این مدل در رده‌ای مابین CX-3 و CX-5 قرار می‌گیرد و به‌نوعی یک کراس‌اور میان رده است. طراحی این مدل در مقایسه با CX-5 کمی محافظه‌کارانه‌تر بوده و می‌توان گفت که CX-5 نسبت به CX-30 خودرویی اسپرت تر است.

    مدل جدید CX-30 روی پلتفرم اسکای اکتیو مزدا که با مزدا ۳ جدید مشترک است ساخته خواهد شد. این خودرو دارای طول ۴۳۹۵ میلی‌متر، عرض ۱۷۹۵ میلی‌متر و فاصله‌ی محوری ۲۶۵۵ میلی‌متر است و نشان‌دهنده این است که CX-30 از پهنا و طول بیشتری در مقایسه با CX-3 برخوردار است. مزدا در مورد وزن این محصول جدید چیزی اعلام نکرده اما انتظار می‌رود این خودرو وزنی بالاتر از 1339 کیلوگرم داشته باشد.

    برای مزدا CX-30 طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و گازی از سری یورو 6d-TEMP به همراه جعبه‌دنده‌های ۶ سرعته‌ی دستی یا ۶ سرعته‌ی خودکار قابل انتخاب هستند. تمامی مدل‌های بنزینی این خودرو نیز به سیستم هیبریدی سبکی مجهز هستند تا راندمان بالاتری داشته باشند. در سیستم هیبریدی سبک مزدا در کنار پیشرانه‌ی احتراق داخلی از یک موتوربرقی و باتری لیتیوم-یون ۲۴ ولتی استفاده‌شده است.

    مزدا CX-30 همچنین به همراه پیشرانه‌های جدید Skyactive-X نیز قابل انتخاب خواهد بود. در این پیشرانه‌ها از روش خاصی برای احتراق موتور استفاده‌شده است که مزایای پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی را باهم دارد. گرچه در مورد توانایی‌های حرکتی این مدل اطلاعات رسمی از سوی مزدا در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است اما با توجه ‌به اشتراکات زیاد با مزدا ۳ جدید می‌توان انتظار قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۲ نیوتون‌متر را از این مدل داشت.

    مزدا برای CX-30 یک سیستم چهارچرخ ویژه به نام i-Active را هم در نظر گرفته است که به کمک سیستم GVC Plus می‌تواند دقیقاً میزان گشتاور ارسالی به هر یک از چرخ‌های جلو و عقب را کنترل کند. بنا بر ادعای مزدا این سیستم چهارچرخ محرک می‌تواند بدون داشتن تأثیر منفی روی مصرف سوخت خودرو بهترین چسبندگی و پایداری را در همه نوع مسیری فراهم کند. کراس‌اور جدید مزدا به‌زودی در ابتدا در بازار ایالات‌متحده و سپس در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

    منبع: Motor1


    ارسال نظر

    کد امنیتی بارگزاری مجدد

    عضویت در خبرنامه ساره خودرو

    دفتر مرکزی: بلوار نلسون ماندلا (جردن) خیابان ناهید شرقی پلاک 35 طبقه اول ساره خودرو
    امور داخلی: 22014955-021
    امور پشتیبانی: 22044945-021
    اعتبارسنجی: 26290446-021
    واحد مالی: 22016193-021
    شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد آسمان پنجم شرقی پلاک 35 ساره خودرو  تلفن: 74436000-021
    شعبه فرجام: بزرگراه رسالت خیابان فرجام غربی بعد از چهارراه حیدر خانی پلاک 642 ساره خودرو  تلفن: 77221057-021

    آخرین کاتالوگ‌های خودروها

    © 2014 - 2024 تمامی حقوق این وب‌سایت برای ساره خودرو اطمینان محفوظ می‌باشد. طراحی شده توسط حمید احمدی