چینی پرمدعا، پیکاپ سری P گریت وال رونمایی شد

    امتیاز کاربران

    ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
     

    تابه‌حال نام گریت وال (دیوار چین) به گوشتان خورده است؟ نه منظور ما دیوار مشهور چین نیست بلکه خودروسازی با همین نام است! احتمالاً نام این خودروساز در کشورمان به گوشتان خورده چراکه برخی از محصولاتش در بازار عرضه‌شده است. درواقع گریت وال بزرگ‌ترین سازنده‌ی شاسی‌بلند و پیکاپ در چین بوده و به‌تازگی از پیکاپ جدید خود با نام سری P رونمایی کرده است.

    سازنده‌، از این خودرو به‌عنوان اولین محصول جهانی خود در بازار پیکاپ‌ها یاد می‌کند و قرار است در تمامی بازارهایی که گریت وال حضور دارد عرضه شود. گریت وال برنامه دارد تا با معرفی این سری، خود را در بین سه سازنده‌ی برتر پیکاپ در جهان معرفی کند. این پیکاپ چینی برای رسیدن به این هدف باید با پیکاپ‌هایی از برندهایی همچون فورد و تویوتا و چندین خودروساز دیگر رقابت کند و در سال 2020 باید فروش سالانه‌ای معادل 200 هزار دستگاه را تجربه کند.

    پیکاپ‌های جدید سری P روی پلتفرم جدیدی به نام P71 ساخته خواهند شد. این پلتفرم به‌گونه‌ای طراحی‌شده است تا این پیکاپ‌ها دارای ایمنی و راحتی کافی باشند. همچنین این پلتفرم وزن کمی دارد و این مورد به کاهش مصرف سوخت خودرو نیز کمک می‌کند. این پلتفرم جدید در مقایسه با پلتفرم قبلی که گریت وال در پیکاپ‌هایش استفاده می‌کرد، قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و نسخه‌های بیشتری از خودروها را می‌توان روی این پلتفرم تولید کرد. گریت وال می‌گوید که میزان انعطاف‌پذیری پلتفرم P71 به حدی بالاست که می‌توان بیش از ۱۰۰ مدل پیکاپ را با ابعاد، پیشرانه و کاربری‌های مختلف با آن عرضه کرد.

    قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ بوده که با یک جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار کوپل شده است، قدرت تولیدی پیشرانه در این خودرو به هر چهارچرخ آن منتقل می‌شود. در این لحظه گریت وال آمار و ارقام قدرت و گشتاور این پیشرانه را منتشر نکرده، اما برای علاقه‌مندان به نیروگاه‌های دیزلی قصد دارد که یک پیشرانه دو لیتری توربودیزل با بیشینه قدرت 141 اسب بخار و بیشینه گشتاور 305 نیوتن‌متر را روی این خودرو نصب کند، البته این میزان قدرت و گشتاور مربوط به نسخه قدیمی این نیروگاه دیزلی بوده و یقیناً سطح عملکرد آن در این پیکاپ جدید ارتقا خواهد یافت.

    گریت وال بیان کرده که پیکاپ سری P را به تجهیزات ایمنی مانند دوربین دید 360 درجه، هشدار تغییر خطوط، فرمان پذیری صوتی هوشمند، کروز کنترل تطبیقی و ... مجهز کرده است. این خودرو به لوگوی جدید گریت وال تجهیز شده که طرح آن مشابه حرف انگلیسی P بوده که اولین حرف سه کلمه Power، Peak و Perfect است که به معنی قدرت، اوج و بدون نقص است.

    منبع: Motor1


    ارسال نظر

    کد امنیتی بارگزاری مجدد

    عضویت در خبرنامه ساره خودرو

    دفتر مرکزی: بلوار نلسون ماندلا (جردن) خیابان ناهید شرقی پلاک 35 طبقه اول ساره خودرو
    امور داخلی: 22014955-021
    امور پشتیبانی: 22044945-021
    اعتبارسنجی: 26290446-021
    واحد مالی: 22016193-021
    شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد آسمان پنجم شرقی پلاک 35 ساره خودرو  تلفن: 74436000-021
    شعبه فرجام: بزرگراه رسالت خیابان فرجام غربی بعد از چهارراه حیدر خانی پلاک 642 ساره خودرو  تلفن: 77221057-021

    آخرین کاتالوگ‌های خودروها

    © 2014 - 2024 تمامی حقوق این وب‌سایت برای ساره خودرو اطمینان محفوظ می‌باشد. طراحی شده توسط حمید احمدی